El Consell Nacional de Més-Compromís, el màxim òrgan de la militància valencianista entre congressos, ha donat el tret d’eixida al seu Congrés ordinari convocat per a octubre amb el qual la formació renovarà la seua direcció, els seus estatuts i les seues estratègies polítiques per als pròxims quatre anys.

L’encarregat de coordinar la ponència política de Més serà Gerard Fullana, actualment diputat a les Corts i abans oposició a Mazón des de la Diputació d’Alacant. Per la seua banda, la ponència d’estatuts estarà a càrrec de l’equip de Raquel Tamarit, fins fa uns mesos consellera d’Educació i exalcaldessa de Sueca.

El Consell Nacional de Més també ha votat Sara Gómez, militant del col·lectiu de Castelló de la Plana i treballadora del grup parlamentari de Compromís a les Corts, com a presidenta de la Comissió Organitzadora del Congrés.

La secretaria general de Més-Compromís, Amparo Piquer, s’ha adreçat als membres del Consell Nacional per a explicar la seua aposta en la construcció de Compromís com una força política forta, cohesionada, plural i que done resposta al conjunt de tota la seua militància: “Compromís ha de ser un partit de partits, amb òrgans comuns democràtics, representatius i funcionals que siguen els autèntics espais de decisió. Perquè la cohesió i la fortalesa no poden estar renyides amb la pluralitat, i la pluralitat no pot estar renyida amb la democràcia i la representativitat”

Piquer, a més a més, ha celebrat que “el projecte al qual representem no para de créixer, des de les eleccions de maig el conjunt de Compromís té 2.200 militants i simpatitzants més”.

Eleccions Europees

“Tenim un altre repte majúscul, recuperar la representació del valencianisme d’esquerres al Parlament Europeu”. Amb aquesta contundència ha defensat Piquer que el seu principal objectiu dels pròxims mesos és iniciar un procés de negociacions i una campanya electoral que faça que Compromís torne a tindre veu a Brussel·les.

“Ja hem començat pels nostres aliats habituals de forces d’esquerres i territorials amb qui, per exemple, vam compartir l’última candidatura a Europa. Mirarem pels interessos de Compromís i la millor manera d’obtindre un eurodiputat que treballe per al País Valencià des de Brussel·les”, ha explicat la secretària general de Més.