L’Aliança Lliure Europea (ALE)  ha celebrat este darrer cap de setmana la seua Assemblea General a Las Palmas de Gran Canaria. Durant tres dies, els vora 40 partits que formen la federació han avaluat els resultats d’estos últims tres anys de mandat polític i han escollit la nova direcció del partit.

Amb Nando Fuente, Més-Compromís, ha aconseguit la seua reelecció al Bureau de l’ALE. Fuente, que ja hi havia estat vicepresident, repetix com a representant del partit valencianista a l’òrgan executiu, la qual cosa permetrà a esta formació “visibilitzar el seu treball a Brussel·les i enfortir les relacions amb la resta de partits per seguir construint una altra Europa”.

Fuente, que estarà acompanyat per representants d’altres partits de l’Estat espanyol com Lorena López de Lacalle (Eusko Alkartasuna), Jordi Solé (ERC), Ana Miranda (BNG) i Valentín Correa (Nueva Canarias), ha destacat la forta presència de delegats i delegades valencians al Congrés i ha felicitat Lluc Sirvent, de Joves PV – Compromís, per haver estat també triat membre de la direcció de les joventuts de l’ALE, EFA Youth.

A més, l’Assemblea General ha mostrat el seu suport unànime a les dues mocions presentades per Més-Compromís: una en defensa del requisit lingüístic a l’administració valenciana i una altra per reclamar una reforma immediata del sistema de finançament de l’Estat.