L’Aplec del Puig recupera la presencialitat en la seua 44a edició, la primera que el valencianisme polític marxa sota el nom de Més per reivindicar la força del seu moviment polític com a eina imprescindible “per frenar l’avançament de l’extrema dreta al País Valencià”.

Així ho ha manifestat la secretària general de Més-Compromís, Àgueda Micó, qui ha expressat que “la nostra lluita pel País Valencià passa ara per ser-ne més i per integrar els valors del feminisme i l’ecologisme de manera transversal en les polítiques públiques”. Micó ha reivindicat el poder de la militància de Més i la “convicció” amb la qual governen els nostres pobles i ciutats, les diputacions i conselleries. “L’esquerra valencianista estem preparades per a continuar transformant i millorant la vida de la gent del nostre País”.

Per la seua banda, el secretari general de Joves-PV, Francesc Roig, ha reivindicat “una societat valenciana on siguen protagonistes les cures”. “Enfront del model de la dreta, el nostre model és el poble. Ser de poble és defensar els drets de la majoria amb serveis públics forts que asseguren una vida digna de les valencianes i valencians”.

Premiats pel Més

Enguany, el partit valencianista ha reconegut la contribució històrica al nacionalisme valencià d’Àngels Martínez, a qui s’ha fet entrega del Guardó d’Honor del Més. Per altra banda, la Coordinadora d’Associacions de VHI i SIDA de la Comunitat Valenciana CALCSICOVA ha sigut premiada amb el Guardó Social del Més.

Més-Compromís ha convocat també per primera vegada els premis de polítiques públiques transformadores ‘Som el que Fem’, que han estat entregats a Potries (La Safor) pel seu Pla Estratègic Cultural, en la categoria de municipis de menys de 20.000, i a Altea pel seu projecte de Turisme Sostenible, en categoria de més de 20.000.

Patits i entitats presents

L’acte ha comptat també amb la presència dels companys de coalició d’Iniciativa-Compromís Miquel Real, Toni Planells i Dolors Pérez; de Verds-Equo, Nacho Serra i Juan Ponce. Igualment, han assistit representants d’Esquerra Unida del País Valencià i de partits de l’Aliança Lliure Europea, com el Partit Occità, Andalucía por Sí i Més Mallorca, a més del Front Polisari.

També han acompanyat a Més entitats com Acció Cultural del País Valencià, Intersindical Valenciana, Confederació d’AMPA Gonzalo Anaya, Escola Valenciana i l’Associació de Juristes Valencians.