Més-Compromís tria Borriol (Plana Alta) com a seu de la primera Convenció Nacional ‘Territori i Energia’ a les Comarques del Nord. El coordinador polític del partit valencianista, Vicent Marzà, ha estat l’encarregat de moderar el debat, protagonitzat per l’alcalde de la localitat amfitriona, Hèctor Ramos, l’alcaldessa de Montesa (la Costera), Analia Juan, la Secretària Autonòmica de Política Territorial, Urbanisme i Paisatge, Imma Orozco, i l’investigador en sistemes i polítiques energètiques David Ribó.

Les Convencions Nacionals de Més-Compromís tenen l’objectiu de «dur el debat a tots els racons del País Valencià i plantejar posicionaments polítics sòlids sobre els temes d’actualitat que afecten les persones que viuen i treballen als nostres pobles», tal com ha apuntat Marzà. En aquest sentit, pel que fa al repte energètic que ha motivat la sessió, Ramos ha subratllat la importància de què «els ajuntaments es posicionen junt amb la població per aturar l’especulació energètica als nostres termes municipals».

Per la seua banda, Ignasi Garcia, com a coordinador territorial de Més a les Comarques del Nord, ha recordat que «el nostre partit està sent capdavanter en formular i aplicar alternatives des de les institucions on governem per fomentar l’autoabastament i l’empoderament energètic dels nostres pobles, mantenir la custòdia del territori i protegir-lo així dels oligopolis que juguen amb el preu de la llum i fan encarir la vida quotidiana de les persones».

Les conclusions d’aquesta sessió territorialitzada es traslladaran i treballaran de manera participativa i oberta a la ciutadania en la jornada Plenària de la Convenció Nacional, que tindrà lloc el dia 20 de novembre a València, on es posaran en comú amb les idees extretes en les xerrades homòlogues celebrades a Sedaví (l’Horta Sud) i Elx (Baix Vinalopó).

Joves PV – Compromís també tindrà un espai de reflexions i propostes al voltant de com afecta l’energia a la gent jove a la seua Trobada Nacional de Tardor que se celebrarà del 12 al 14 a Benicàssim (Plana Alta).

Aquest projecte està participat i treballat conjuntament amb l’Aliança Lliure Europea, partit europeu al qual pertany Més – Compromís i en el qual participa activament.