Sis alcaldes i alcaldesses de Compromís, que fins ara eren independents o estaven adscrits directament a la coalició, han decidit sumar-se al projecte de Més – Compromís coincidint amb la refundació del partit valencianista. Són l’alcalde d’Alzira, Diego Gómez; l’alcalde de Castelló, Òscar Noguera; l’alcalde d’Alfarp, Santi Cervera; l’alcaldessa d’Alcosser de Planes, Lucía Capablanca; l’alcalde de Rafelcofer, Josep Montserrat, i l’alcalde de Palmera, Àlvar Català.

Diego Gómez, Òscar Noguera, Santi Cervera i Lucía Capablanca han fet el pas esta mateixa setmana, just després del congrés de refundació de Més – Compromís. Àlvar Català i Josep Montserrat ho feren en la campanya d’afiliació prèvia just abans del mateix congrés, després d’haver conegut el contingut de les ponències i la proposta política que es portava a debat al conclave valencianista.

“L’esperit d’obertura a la societat, el projecte de valencianisme modern basat en el sobiranisme democràtic i l’enfortiment orgànic que han eixit dels debats del congrés m’han decidit a fer el pas de sumar-me al projecte dels companys de Més – Compromís. Portàvem anys treballant junts colze a colze i crec que ara és el moment de fer el pas per a enfortir encara més el projecte conjunt de Compromís”, ha afirmat Diego Gómez, alcalde d’Alzira des de 2015 i també vicepresident de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

Per a la secretària general de Més – Compromís, Àgueda Micó, “la incorporació de companyes i companys com Àlvar, Josep, Lucía, Òscar, Santi i Diego és una magnífica notícia que reforça l’aposta per l’enfortiment municipalista i l’obertura del partit. Són persones que estan fent una tasca grandíssima als seus pobles i ciutats i per a nosaltres és un orgull que vulguen remar pel futur de Compromís des del nostre partit”. Àlvar Català és alcalde de Palmera des de 1999. Diego Gómez, Santi Cervera i Òscar Noguera són alcaldes d’Alzira, Alfarp i Castelló des de 2015. Lucía Capablanca i Josep Montserrat són alcaldessa d’Alcosser de Planes i alcalde de Rafelcofer des de 2019.