El BLOC-Compromís, un dels partits membres de la coalició Compromís, ha celebrat hui dissabte el seu darrer Consell Nacional abans del Congrés Nacional que se celebrarà els dies 26 i 27 de juny a Fira València.

La Secretària General del BLOC-Compromís, Àgueda Micó, fa “un balanç molt positiu d’estos 5 anys; la nostra participació al govern del Botànic perquè les polítiques transformadores, valencianistes, ecologistes i feministes estiguen presents en la Generalitat Valenciana, la Diputació i els ajuntaments d’arreu del País. Ara volem consolidar este projecte i seguir millorant el País Valencià”.

Per la seua banda, Joan Baldoví, portaveu  de Compromís al Congrés dels Diputats i membre del BLOC-Compromís, ha declarat que el balanç d’estos cinc anys és “positiu” en un context en què “la política s’ha accelerat i hi ha hagut cinc eleccions estatals, en les quals hem mantingut eixa representació que teníem però hem augmentat el nivell de coneixement i hem aconseguit ficar a l’agenda de Madrid i al País Valencià reivindicacions que dúiem anys demanant com el finançament”. En definitiva, Baldoví ha destacat que “la presència de Compromís i el BLOC a les institucions i a les comarques i les nostres accions evidencien que sap governar i que sap ser lleial als governs de coalició. Compromís ha vingut per a quedar-se”.

El partit valencianista ha aprovat el compte de resultats i la liquidació del pressupost de 2020. I també diverses propostes de resolució com una sobre la necessitat d’una Llei Trans estatal i una altra sobre la sostenibilitat en la instal·lació dels parcs fotovoltaics perquè siguen respectuosos amb la nostra terra. A més, el CN demana que s’inste el Govern d’Espanya que impulse la regeneració de la costa valenciana.