Formació i debat sobre eficiència energètica, efectivitat a les xarxes socials corporatives i espais al servei del municipalisme de la FVMP i les Diputacions entre els governants nacionalistes en clau valenciana.

En el marc de l’espai Caixa d’Almassora més d’una cinquantena de representants d’Alcaldies i Regidories del país dels governs amb Compromís s’han reunit per al treball de Assemblea d’Alcaldies i Regidories del País Valencià, presidida per David González, l’alcalde d’Oliva.

Mesa de l’assemblea conformada amb els vocals Benjamí Soler (Alcalde El Campello) i Susanna Nicolau (Alcaldessa d’Almassora) qui encetava l’acte amb la benvinguda com a amfitriona de l’assemblea.

Benvinguda que es completava en clau orgànica a càrrec del responsable de municipalisme del partit Artur Hernández, qui destacava “la importància del municipalisme com a base del valencianisme polític. Posar la gestió municipal i la millora de la qualitat de vida de la gent al centre de les preocupacions dels regidors i regidores del BLOC és la nostra tasca”.

Parlaments d’inici que arrodonia la Secretària Nacional del BLOC i coportaveu de Compromís, Àgueda Micó qui destacava en el marc de l’assemblea la necessitat dels espais comuns de debat i formació per “refermar-nos en les polítiques valencianistes i preparar l’estratègia de cara a les eleccions de 2019, defensant la proximitat dels governs locals i conscients que la nostra prioritat de fer polítiques per rescatar persones és la clau de seguir endavant als pobles i ciutats del País Valencià per seguir amb el progrés encetat”.

Debat de l’Assemblea nacionalista que ha aprovat per unanimitat les tres propostes de resolució presentades envers la “nova ruralitat necessària al País Valencià generada pel despoblament patit a les zones d’interior”, presentada pel regidor de La Jana Alex Vilanova, la defensa dels governs del canvi front la inestabilitat viscuda actualment als pactes de progrés, presentada per la regidora de Castelló Ali Brabcal “Reafermant-se en l’aposta pels governs locals de canvi basats en el valencianisme, l’esquerra i l’ecologisme, i per mantindre governs estables amb les altres forces progressistes i donar ple suport als grups municipals de Compromís en el casos de trencament de governs municipals del canvi”. I la tercera proposta presentada per la mesa nacionalista se centrava en la “condemna rotunda de la violència contra les dones arran el darrer assassinat masclista a Guadassuar”.

Assemblea en la que ha quedat palès la necessitat d’impulsar l’eficiència energètica en els municipis arran la ponència de Toni Montesinos. També la necessitat de treballar coordinadament des dels municipis d’arreu del país fent us dels serveis i ajudes que tenen a les Diputacions tal i com han exposat la gerent de Divalterra Agustina Brines i el Diputat de Castelló,  Xavi Trenco. En la mateixa línia el responsable del gabinet de vicesecretaria de la FVMP, Juli Cànoves ha destacat la formació dels càrrecs electes un element clau en l’efectivitat dels governants de Compromís arreu del país.