El BLOC, destacat partit de la Coalició Compromís, va viure de forma multitudinari diumenge 30 d’octubre el tradicional aplec valencianista. Trenta novena edició d’aquesta cita política concebuda com una jornada de convivència i apropament entre la militància i la representació orgànica i institucional del partit; i, al temps, com una cita per a refermar les directrius valencianistes del partit en defensa de la societat valenciana com a marca indiscutible en el BLOC.

Jornada organitzada en el marc d’esplai i germanor de cada aplec que serveix d’encontre i retrobament entre els col·lectius nacionalistes d’arreu del País Valencià per tal d’abraçar l’acte polític que visibilitzà, enguany més que mai, l’excel·lent moment del BLOC dins dels governs de Compromís i els nous rumbs en la direcció nacional del BLOC. Dia històric en el que els nacionalistes lliuraven els guardons BLOCS d’honor a l’Associació de Juristes Dones d’Alzira, AJUDA, per la seua trajectòria al servei dels drets de les dones durant més de 10 anys; a l’Associació Cívica per la Llengua “El Tempir” d’Elx per la seua tasca per la cultura i la llengua valenciana; i a Andreu Banyuls Pérez, militant històric del BLOC, de Gandia, per la seua trajectòria al servei del nacionalisme valencià i del BLOC.

En el pla institucional, en referència a les Diputacions intervingueren, la Vicepresidenta de la Diputació de València, M. Josep Amigó, i el Diputat d’Alacant, Gerard Fullana, ambdós assenyalant en els seus parlaments la tasca de les corporacions provincials al servei dels ajuntaments i sense clientelismes mentre estiguen funcionant, ja que la línia del partit és el tancament de les mateixes.

Jordi Sebastià, vingut des de Brussel·les expressament per a l’Aplec del Puig, va defensar els tres pilars ideològics del BLOC des dels temps de la UPV, com són “l’ecologia política, la justícia social i el valencianisme polític, perquè tenim molt clar que les valencianes i els valencians ens mereixem poder decidir lliurement el nostre futur”. Sebastià, “decebut amb la Unió Europea i amb la política espanyola antivalenciana”, es declarava radicalment ecologista, defensor dels drets de les persones i del valencianisme, i en referència a la situació de Madrid declarava que “el projecte del BNV es profundament incòmode en la conjuntura nacional perquè reclamem la dignitat per al poble valencià; que ens senten a Madrid i a Brussel·les”.

La part institucional, la completava Joan Baldoví, qui pujà a l’escenari junt a la Diputada Marta Sorlí i amb els Consellers Vicent Marzà i Rafa Climent. Baldo va dedicar el quart “chapó” per tota la militància i la gent del BLOC per tots els anys dels aplecs. “Quants anys estem venint ací molts, els anys de plom de la dictadura (perquè venim dels aplecs de les joventuts valencianistes des de fa més de 50 anys), els anys de la batalla de valència, quants herois han passat, molta gent amb nom i molts herois anònims que som tots els que venim cada any al Puig per renovar la fidelitat amb la nostra terra i amb la nostra gent; sentim-nos orgullosos del camí que hem fet. El BLOC som els representants de totes les valencianes i els valencians; la gent de Compromís som els que millor defensem els interessos del poble i les  nostres reivindicacions estan al centre del debat de la política valenciana com l’infrafinançament i les polítiques econòmiques necessàries per a les valencianes i els valencians. Estem com no havíem estat en la vida en les institucions i en el partit, tenim a Rafa i tenim a Àgueda; juguem units en l’equip del BLOC, del País Valencià”. Baldoví finalitzà el seu discurs eufòric fent al·lusió al seu paisà Fuster i defensant que “sóc nacionalista en la mesura que m’obliguen a ser-ho, i ens obliguen a ser-ho cada dia; i serè nacionalista, defendré els interessos del País Valencià i no seré mai traïdor als interessos del nostre poble ni de la nostra gent”.

I pel que fa a la vessant orgànica dels nacionalistes intervingueren els representants del Secretariat General, Àgueda Micó, la Coordinadora Nacional, i Rafa Carbonell, el Portaveu Nacional del BLOC.

Àgueda Micó va defensar enèrgicament el paper essencial de governabilitat del BLOC i de Compromís en el context valencià actual i “la necessitat de tirar endavant el Govern del Botànic; perquè som imprescindibles per al país i per a esta societat, de nosaltres depén el canvi real al País Valencià, que no se’ns oblide sols el valencianisme polític està en condicions de ser base essencial del progrés”. Al temps la Coordinadora Nacional va defensar el conjunt del partit, “junt als nostres càrrecs en les institucions que són la cara visible del valencianisme polític esteu vosaltres la militància. I tenim les més de 700 persones regidores i regidors arreu del país valencià i les més de 80 alcaldies que tenim són la base per a assolir eixa consciència nacional que necessita el nostre poble per les llibertats que volem, de la gent valenta que no té por de pactar i governar donant la cara, sent valents. Per la llibertat nacional com a país que tots i totes ens mereixem.”

Rafa Carbonell junt amb la companya de direcció arropats pels consellers i diputats tancà l’acte polític reivindicant amb convicció el valencianisme que des dels primers aplecs tractà de recobrar la dignitat del poble valencià, perquè “som un poble innovador, de gent treballadora i emprenedora, que mai ningú no li ha regalat res i que tot allò que ha aconseguit ho ha fet pels seus mèrits propis. El País Valencià pateix un infrafinançament injust que provoca que siguem un territori empobrit, encara que disposem de recursos propis. Ser espanyols ens ix molt més car que als altres ciutadans de l’Estat”. El portaveu nacional del Bloc Nacionalista Valencià apel·lava a la importància del futurs anys pel que fa els reptes del partit: “Volem Bloc, un Compromís, que aposte per un país sense complexos. La gent del BLOC tenim per davant una tasca ingent: la defensa dels interessos valencians i la recuperació de la dignitat del nostre poble. Des del govern de la Generalitat fins els Ajuntaments dels municipis, volem retornar-nos l’autoestima que els diferents governs antivalencians anteriors ens han llevat”