El Consell Nacional del BLOC, màxim òrgan entre congressos de la formació, ha aprovat, amb una única abstenció i cap vot en contra, la realització d’un referèndum vinculant entre tota la seua militància sobre possibles aliances per a les eleccions generals pròximes.

En concret s’ha formulat la següent pregunta:

PREGUNTA

Davant de la pròxima convocatòria d’eleccions a Corts Generals, considere que:

OPCIÓ A. Ens hem de presentar com a Compromís.

OPCIÓ B. S’ha de treballar per bastir una coalició amb Podemos i/o altres forces polítiques d’àmbit estatal o plataformes anàlogues, sempre que es complisquen les condicions següents:

1) Que es constituïsca un grup parlamentari valencià propi al Congrés dels Diputats, i que la Sindicatura d’aquest grup recaiga en un dels diputats o diputades de Compromís.
2) Que la marca i la imatge de Compromís siga preeminent en tots els elements que configuren la candidatura conjunta (denominació, imatge, papereta, campanya electoral).
3) Que l’acord incorpore un programa comú amb una agenda política valenciana a defensar al Congrés i a contemplar en possibles votacions d’investidura.
4) Que les candidates i els candidats de Compromís lideren les candidatures presentades en les tres circumscripcions valencianes.

PROCEDIMENT

S’obrirà el termini de votació el dissabte 12 de setembre a les 16h en l’Espai Compromís, i es tancarà el termini el dissabte 19 de setembre a les 16h.

El dissabte 19 de setembre a les 17h s’obrirà un període de votació presencial en totes les comarques. En cada comarca hi haurà una urna de votació i 3 responsables que s’encarregaran de garantir que tota la militància que no haja participat de forma virtual puga fer-ho de forma presencial.

La votació presencial es tancarà a les 20h. En eixe moment es realitzarà el recompte i s’enviarà a l’Àrea d’Organització del Bloc per a fer el recompte final i publicar el resultat en la pàgina web del Bloc i enviar-lo a tota la militància per l’Espai Compromís.

ALTRES ASSUMPTES

També han estat diferents propostes de resolució al voltant de suport a la iniciativa Caminos del Sol sobre ús d’energies renovables, la reciprocitat de les emissions de TV3 i IB3 al territori valencià o el suport a les opcions que defensen el dret a decidir a les eleccions de Catalunya.

El Secretari General del BLOC, Enric Morera, ha valorat com a positiu que ” s’obriga a tota la militància la decisió sobre les possibles aliances electorals, que siga legitimat el procés per qualsevol afiliat o afiliada. Estic orgullós de la nostra organització en eixe sentit. ” Així ha incidit que “caldria aprofundir a Compromís en esta fórmula i per això traslladarem a la resta formacions que conformen la nostra coalició la necessitat de decidir entre totes i totes, amb transparència i democràcia, de manera que totes les persones independentment de la seua militància orgància puguen expressar-se sense filtres”. Així ha fet saber que el BLOC ” plantejarà que les persones adherides a Compromís pugen expressar la seua opinió i no decisquen els altres partits per ells. Han de tindre el protagonisme que els correspon de consulta per a tot”.