El síndic de Compromís en les Corts, Fran Ferri, ha presentat una proposta per tal que el Consell inste el Govern central a estudiar les modificacions normatives necessàries per tal d’establir una major regulació de les retribucions dels directius de les entitats bancàries, especialment d’aquelles immerses en processos de regulació d’ocupació.

Segons Ferri, “en les últimes setmanes estem veient com les fusions bancàries estan suposant milers d’acomiadaments. Amb els EROs en Bankia i Caixabank s’està parlant de tirar al carrer a 7.791 persones, 942 d’elles a la nostra terra i el tancament de 2.000 sucursals. És l’ERO bancari més gran de la història”.

“I mentre tiren gent al carrer i tanquen sucursals, també hem vist com els directius de Bankia s’han triplicat el sou. El seu president passarà de 500.000 euros a més de 1,6 milions. És lamentable, i és una vergonya que els banquers continuen fent i desfent al seu gust. No es pot tirar gent al carrer i triplicar-se el salari”, ha sentenciat Fran Ferri.

A més a més, “parlem d’entitats que han rebut milers de milions d’euros públics. Bankia va rebre 24.000 milions i només s’han recuperat 3.000. Per això, davant aquesta vergonya, el Govern central no es pot quedar de braços creuats. El vot en contra del Govern en la junta d’accionistes no és suficient. Per això des de Compromís presentem esta iniciativa, per a que el Govern central regule els sous dels banquers, especialment en casos on s’està tirant a gent al carrer”.

“Es tracta de seguir l’exemple d’altres països de la Unió Europea, com Holanda, que fins i tot estan avalats pel BCE. I eixa és la línia que des de Compromís volem seguir i que demanem al Govern d’Espanya que seguisca. Sense oblidar que també ha d’impulsar les mesures necessàries per a defensar els llocs de treball en el sector financer i garantir la presència d’oficines bancàries a tot el territori per no fer més greu l’exclusió financera”, ha conclòs el síndic de Compromís, Fran Ferri.